29 de maig 2011

Dacia Logan, un dels icones de Romania

Dacia és l'empresa amb més volum de negoci a l'exterior de Romania. Aquesta empresa creada als anys 60 va significar una de les poques mostres de capitalisme durant l'època comunista. Era un dels pocs bens de consum al que els habitants del país podien tenir lliure accés i qui més qui menys en va arribar a tenir un. Amb els anys es van crear un munt de models austers que encara circulen per les carreteres. Això va ser fins que, ja en democràcia, Dacia va decidir modernitzar-se i obrir-se a Europa i el món. Ho van fer amb el Dacia Logan, que es podria considerar el primer cotxe low-cost de la història.

El model Logan, que ha col·locat Romania al mapa, es va començar a comercialitzar l'any 2004 i des de llavors se n'han venut a tot el món un milió d'exemplars. Es caracteritza per ser lleig i fet amb materials econòmics però amb un motor fiable i un preu molt per sota de la competència en el sector.

Quan veniem a Romania l'any passat aquest cotxe és del poc que coneixiem. Un cop aquí, ens hem adonat que és omnipresent. És el cotxe que més es veu al carrer. També s'hi poden veure bastant els models antics de la marca, que vindria a ser com veure un munt de sis-cents pel carrer. I nosaltres hi hem tingut contacte directe els cops que hem llogat cotxes ja que gairebé sempre n'hem hagut de conduir un. I, s'ha de dir, que seran econòmics però tenen 4 rodes i un volant com tots els altres.

4 comentaris:

  1. Dacia Automobile S.A. és una empresa automobilística romanesa. Exporta a l'Europa de l'Est, l'Àfrica i a alguns estats asiàtics. El seu nom fa referència a l'antic regne de Dàcia.

    RENAULT I DACIA: QUARANTA ANYS DE RELACIÓ

    El 1966 neix DACIA, primer fabricant d'automòbils romanès, amb la creació de la Fàbrica d'Automòbils de Mioveni. El 1968 la factoria DACIA de Pitesti comença a fabricar automòbils amb patent Renault.

    Els primers vehicles que van veure la llum van ser els DACIA 1100 basats en la mecànica del Renault 8. Després els 1.300 i els 1.300 S, amb una sèrie especial exclusiva per als alts membres del partit i del govern romanès. Amb l'arribada del Renault 20 es va produir el llançament dels Dacia 2000.

    El 1995 l'empresa va decidir afrontar un pla pel qual fabricaria 4 milions de vehicles en l'horitzó de l'any 2010, per accelerar l'expansió del Grup en mercats de gran potencial de creixement. El 1997 es pren la decisió de desenvolupar un vehicle bàsic a baix cost que de seguida va ser rebatejat per la premsa internacional com el "cotxe dels 5.000 dòlars " i amb el qual Renault pretenia replantejar-se els processos de concepció, fabricació i comercialització.

    El 1999 Dacia entra en el Grup Renault, que adquireix el 51% del capital de Dacia i el va augmentant progressivament fins que el 2003, Renault posseeix el 99,3% del capital. L'adquisició de Dacia permet al Grup disposar d'un dispositiu industrial al cor de l'Europa Central i Oriental.

    Del 1999-2004 una modernització d'envergadura el Grup Renault inverteix 500 milions d'euros a Pitesti, que es materialitzen en la posada al dia d'eines industrials, la millora de la qualitat, la formació del personal i en generar noves condicions de treball, la renovació d'edificis i equips informàtics,i la posada en marxa d'una línia de muntatge de motors i caixes de velocitats Renault.

    Dos models, Supernova i Solenzara llançats respectivament el 2000 i 2003, compleixen la missió de «vehicles-escola» per provar les modificacions dels processos industrials de Dacia. El seu llançament serveix per preparar el de Logan.

    El 2002 es desenvolupa el programa de fabricació en el qual es té en compte la futura implantació a Rússia, el Marroc, Colòmbia i l'Iran, entre altres.

    ResponElimina
  2. Doncs, si funcionen bé, és el que compta.
    Per cert, avui m'ha passat una cosa curiosa en relació als antics sis-cents. Anava passejant pel barri i d'un parquing subterrani han començat a sortir-ne una filera de diferents colors i tunejats de diverses maneres.
    Suposo que devia ser una trobada de col·leccionistes de sis-cents. No recordava el petits que eren i reconec que m'ha fet molta gràcia veure'n tants i en fila índia.

    ResponElimina
  3. Doncs anirem amb en "Logan".

    ResponElimina
  4. si si tenir ara un 600 es de col.lecionista.

    ResponElimina

Llicència de Creative Commons